ביטול עסקת מכר מרחוק- איך ומתי?

רחלי רכשה מקרר משירות הזמנות של רשת חנויות ידועה, בעקבות פרסום של הרשת. הרכישה בוצעה באמצעות שיחה טלפונית והתשלום בוצע באשראי. כעבור יומיים רחלי פנתה לבית העסק ובקשה לבטל את הרכישה ולקבל את כספה בחזרה.

מדובר בעסקה המכונה "עסקת מכר מרחוק" וחלים עליה תנאים מסויימים.

מהי עסקת מכר מרחוק?

עסקת מכר מרחוק היא עסקה שנעשית מרחוק ומחוץ לבית העסק כאשר קדם לה פניה של העוסק לצרכן שמזמינה אותו לרכוש מחוץ לבית העסק. הרכישה יכולה להתבצע  באמצעות טלפון, אינטרנט, דואר וכדו'.

האם ניתן לבטל עסקת מכר מרחוק?

בדרך כלל ניתן לבטל עסקת מכר מרחוק וזאת בתוך 14 יום מקבלת המוצר או טופס הגילוי. בעסקת מכר מרחוק לרכישת שירות יש להקפיד גם כי הביטול יעשה לפחות יומיים לפני תחילת השירות.

יש עסקאות שיחולו עליהן תנאים נוספים. למשל, בעסקאות מכר מרחוק בענייני תיירות ושירותי הארחה, יש להקפיד גם כי הביטול יעשה לפחות  7 ימי עסקים לפני תחילת השירות.

חשוב!

במקרה של אזרח ותיק ו/או אדם עם מוגבלות ו/או עולה חדש תקופת הביטול ארוכה יותר והיא קיימת לתקופה של 4 חודשים.

מתי לא ניתן לבטל עסקת מכר מרחוק?

הזכות לביטול עסקת מכר מרחוק אינה זכות מוחלטת. כך למשל, אם מדובר בעסקת מכר מרחוק שעניינה מוצרים ו/או שירות בהזמנה מיוחדת או מוצר שניתן להעתקה ושאריזתו נפתחה ,לא קיימת זכות ביטול. גם במקרה של מוצרים פסידים (מתקלקלים במהירות) אין זכות לביטול.

איך מוסרים הודעת ביטול?

ניתן להודיע על הביטול בכל אחת מהדרכים הבאות: בעל פה, בדואר רשום, בדוא"ל, בפקס.

עסקה שניתן לבצעה באמצעות אתר האינטרנט של העוסק גם הביטול יכול להיעשות באמצעות האתר.

מה המידע שיש לכלול בהודעת הביטול?

צרכן המוסר הודעת ביטול יפרט בה את שמו ומספר הזהות שלו. אם ההודעה נעשית בעל פה יש למסור פרט מזהה נוסף, אם הוסכם עליו עם הצרכן בעת ההתקשרות.

מה קורה לאחר מסירת הודעת ביטול?

אם הביטול נעשה בעקבות פגם או אי התאמה בין מה שנמסר לצרכן לבין מה שסופק, העסוק מחוייב בהשבת התשלום לצרכן בתוך 14 מקבלת הודעת הביטול. הצרכן מחוייב להחזיר את המוצר לעוסק במקום שבו הוא נמסר לו.

אם הביטול נעשה עקב חרטה של הצרכן  העוסק רשאי לגבות דמי ביטול הקבועים בחוק ועל הצרכן להשיב את המוצר לבית העסק.

רוצים כלים לניהול עסקי מוצלח? השאירו פרטים ועו"ד אסתי וייסלר תיצור עימכם קשר בהקדם

האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי!

השארת תגובה