חינם שווה חינם או….?

כחלק משגרת יומי אני מקבלת פניות מאנשים פרטיים ומבעלי עסקים. כמי שחרטה על דגלה לסייע לכל פונה באשר הוא, אני משתדלת לענות לכל פניה. לא אחת הפניות נענות חינם אין כסף, אבל לאחרונה התחלתי לחשוב על השירות החינמי הזה.

 

ולמה?

שירות חינם מאפשר לי לתת מענה שהוא בבחינת  “עזרה ראשונה”. לפעמים זה מספיק אבל לפעמים הפונה מפסיד.

והנה סיפורה של חני:

חני פנתה אלי בתקופת הקורונה וקבלה ממני מענה לשאלות בענין חל”ת כשכירה. משאלה לשאלה הבנתי שחני זקוקה להרבה יותר

ויש אפשרות שאם חני תיקח שירות מסודר בתשלום היא תוכל לכלכל את צעדיה בתבונה רבה יותר, וגם ולהרויח הרבה יותר.

שיתפתי את חני במחשבותי והצעתי לה לקחת שירות בתשלום. חני התייעצה עם בעלה והחליטה לקבל את הצעתי.

ומה התברר?

כשבדקתי את הנתונים התברר לי שחני קופחה במקום עבודתה, ושיש לה נתונים שמזכים אותה בזכויות שלא ידעה עליהן וגם אני

לא יכולתי לדעת עליהן ללא קיום יעוץ פרטני ומעמיק. הנחיתי את חני לאן לפנות ואיך למצות את זכויותיה,

ואני לעצמי נשארתי מהורהרת מה היה קורה אם לא הייתי מעירה את תשומת ליבה של חני לאפשרות של קבלת שירות בתשלום?

והנה סיפורה של יוכי:

יוכי הופנתה אלי על ידי משרד הפרסום שמייצג אותה. היא בקשה לדעת האם מותר לה להשתמש בחומרים מסויימים באתר שלה.

האמת שהתלבטתי מה לענות לה.

מצד אחד- היה נראה שמדובר בשימוש שמעוגן בסעיף מפורש בחוק מצד שני- חששתי לקחת אחריות:

יש אפשרות שחני לא מציגה את כל היבטי השאלה,

יש אפשרות שאני לא מספיק מבינה את השאלה,

ויש גם אפשרות שבדיקה מעמיק תגלה לי דברים שכרגע לא ידועים לי.

 

גם כאן, שיתפתי את חני בהתלבטויות  שלי והיא החליטה  ש”במקום שיש ספק- אין ספק”

ועדיף לשלם כדי לחסוך זמן כסף וצרות וללכת על בטוח.

מה אומר לכם? הופתעתי

התברר שלמרות שאכן על פניו השימוש מותר במקרה הספציפי כדי ללכת על בטוח היה עלי להשיג ליוכי אישורים מדרג בכיר באחת הרשויות.

בעקבות מקרים אלו ועוד כמה נוספים, התחדדו לי תובנות  חשובות ואחת מהן היא:

שחינם אינו שווה חינם, אלא חינם שווה הפסד

ולפעמים אני כבעלת מקצוע צריכה להפעיל שיקול דעת ולהציע ללקוח שירות בתשלום

למרות שהוא מצפה לשירות בחינם

כי האחריות מחייבת!!

השארת תגובה