הסכם גירושין וקורונה

 

המשק כולו עסוק כרגע במשבר הקורונה ו "אסטרטגיית יציאה". כולנו כאזרחים מחכים ליום שאחרי בציפיה שנוכל להשיב את החיים למסלול בחינוך, ברפואה, בעסקים ובמשפחה ובייחוד יש שאלה על הקשר של הסכם גירושין וקורונה.

אם אתם הורים גרושים או משלמי מזונות אתם בוודאי מוצאים את עצמכם עסוקים בשאלות שונות ותמהים איך המשבר משפיע על הזכויות והחובות שלכם והרבה דנים בקשר של הסכם גירושין וקורונה.

 

האם ה COVID-19 מהווה עילה לשינוי הסדרי שהות?

אחד הדברים החשובים בחיים הוא היציבות והשגרה. זו הסיבה שראינו התייחסות להסדרי שהות גם בצווי החירום וגם בתקופת סגר ובאזור מוגבל. גם בתי המשפט ובתי הדין הרבניים אמרו את דברם בענין ונראה שבהסדרי השהות נמצא פתרון הולם.

האם הנגיף מהווה שינוי נסיבות להפחתת מזונות?

לא מעט התחייבויות הסתמכו על מקורות הכנסה שנעלמו ועל נתונים שהיום כבר לא קיימים. במדינתנו יש כיום  קרוב למליון מובטלים ומחוסרי עבודה. גם אלו שהוצאו לחל"ת לא קבלו הכנסה מלאה ולא ברור האם יחזרו לתפקידם ולשכרם.

המציאות מעוררת אין ספור שאלות ובכל מה שקשור למזונות יש לברר האם הקורונה מהווה שינוי נסיבות להפחתת דמי מזונות?  האם הקורונה מהווה "כוח עליון" וממילא עילה להפחתת מזונות?

בענין אחר בית המשפט כבר קבע כי "קורונה אינה מילת קסם" מה שאומר שיש להתייחס לכל מקרה לגופו ובהתאם לנסיבותיו הספציפיות.

יחד עם זאת צריך לזכור כי בשנתיים האחרונות אנחנו עדים למהפכה בדיני המזונות בעקבות פסק הדין בבע"מ 919/15. פסיקה זו הביאה להצפת בתי המשפט למשפחה בתביעות להפחתת מזונות ובהמשך הלכת בעמ 919 אף הורחבה . ניתן לצפות שגם משבר COVID19 יכול להציף תביעות ככל שהמשבר יהא ממושך וככל שתפגע פרנסתו של מי שמחוייב בדמי מזונות ככה שמתהדק הקשר בין הסכם גירושין וקונה.

רוצים כלים שמותאמים לעסק שלכם? השאירו פרטים ועו”ד אסתי וייסלר תחזור אליכם בהקדם.

הערה: הכתוב אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי ו/או התייעצות עם   מורה הוראה.

השארת תגובה