גירושין בשיתוף פעולה

מהי שיטת גירושין בשיתוף פעולה?

גירושין בשיתוף פעולה היא שיטה יחודית ששמה דגש על סיום הסכסוך בין בני הזוג בהסכמה  וללא דיונים בערכאות משפטיות. כל אחד מבני הזוג מיוצג על ידי עורך דין כשאל עורכי הדין  מצטרפים אנשי מקצוע נוספים למשל: מומחה רגשי, מומחה לילדים ומומחה פיננסי שכולם עברו הכשרה לעסוק בשיטה.

למי מיועדת שיטת גירושין בשיתוף פעולה?

השיטה  נועדה כדי  לעזור לזוגות שקיבלו החלטה להתגרש לגבש הסכם מתאים לערכיהם ולמטרותיהם, תוך שימת דגש על טובת הילדים וצרכיהם. לגשת יש מספר עקרונות יסוד, ובראשם ההסכמה שלא להתדיין בערכאות משפטיות, וכן מסירת מידע בשקיפות מלאה על ידי הצדדים. בני הזוג הם המכוונים את התהליך, בעזרת אנשי המקצוע. המטרה היא להגיע להסכם גירושין בכבוד הדדי, ללא זריקת רפש והשמצות, ועם מקסימום דאגה לצרכי הילדים וטובתם, בזמן הפרידה ולאחריה.

מתוך מטרה למקסם את ההליך המשתתפים בהליך הגשתפ חותמים על הסכם מסודר שבנוי על עקרונות השיטה בין היתר חסיון המידע שמועבר במסגרת ניהול המומ ושבמקרה שההליך לא הסתיים בהסכם עורכי הדין שיצגו את בני הזוג בהליך לא יורשו לייצג את בני הזוג בפניה לערכאות.   

האם מעכשיו יהיה קל להתגרש?

לא. פירוק זוגיות תמיד מלווה בכאב ובקושי לבני הזוג, לילדים, למשפחה ולקהילה. עם זאת, חשוב שהמצב לא יסלים ולא תתנהל מלחמה, למנוע את העצמת הכאב והקושי , במיוחד של הילדים, ולאפשר תקשורת סבירה בין ההורים בהקשר לילדיהם, לאחר הגירושין.

מה היחודיות של השיטה לעומת הסכם במסגרת הליך משפטי או במסגרת גישור?  

שיטת הגירושין בשיתוף פעולה מביאה  משהו חדש ושונה. ראשית, גישור בד"כ נעשה על ידי מגשר ניטרלי שאמור לשלוח את הצדדים במהלך הגישור לקנות שעות יעוץ משפטי כדי לדעת מהן הזכויות המשפטיות שלהם ועל מה הם מוותרים לצרכי ההסכם. בגשתפ כל צד מיוצג על ידי עורך דין משלו ששומר על האינטרסים שלו.

שנית, בשונה משיטות אחרות ליישוב סכסוכים, גירושין בשיתוף פעולה שמה דגש על ניהול משא ומתן משתף  בין עוה"ד המייצגים, מה שלא קיים בשיטות האחרות.

שלישית לצוות המשפטי מתלווים מומחים רגשיים שעוזרים לבני הזוג לווסת את האמוציות שהן חלק מאד דומיננטי בהליך גירושין כך שבני הזוג יכולים להתמקד בצרכים האמתיים ולראות מול עיניהם את טובתם של הילדים. בצורה כזו אנחנו גם חוסכים זמן וכסף ובעיקר מונעים סכסוכים עתידיים וניכור הורי.

השיטה שמה דגש על  ראייה מערכתית, בה נבחנים צורכי המשפחה כולה ולא צורכי הפרט בלבד. אלמנט ייחודי נוסף הנו התחייבות עורכי הדין המייצגים את הצדדים להימנע מלייצג בערכאות השונות במידה והמשא ומתן יכשל. התחייבות זו כלולה בהסכם ההשתתפות במשא ומתן, עליו חותמים הצדדים ואנשי המקצוע בראשית ההליך.

למי מתאימה שיטת הגירושין בשיתוף פעולה?

לאור אופיה של השיטה היא מתאימה ומומלצת לכל מי שמחפש להתגרש בצורה מכובדת ולהגיע לתוצאה אופטימלית במינימום זמן וכסף ותוך שמירה על הילדים. בגלל הצוות הרב תחומי והייצוג על ידי שני עורכי דין השיטה מתאימה גם במקרים של קונפליקט גבוה בין בני הזוג ובמקרים של פערים בין בני הזוג  מבחינה רגשית, כלכלית או אישית.

אתם מוזמנים ליצור עימי קשר, עוד לפני הגשת בקשה ליישוב סכסוך, כדי לקבל את כל המידע הנדרש שיאפשר לכם להגיע להסכמות ולייתר את הצורך בהתדיינויות ולחסוך זמן וכסף רב.

עו"ד אסתי וייסלר הינה חברת הועד המנהל הראשון של הארגון הישראלי לגירושין בשיתוף פעולה (ע"ר) וחברה בועדת יחידות הסיוע ובועדת חקיקה בארגון הישראלי לגירושין בשיתוף פעולה.

     אין באמור כדי להחליף ייעוץ משפטי!

2 תגובות
  1. מיכל גורן הגב

    האם יש בירושלים עוד שעובד בשיטה
    האם ערית ירושלים היא אחת הערים בישראל שמאפשרת תהליך במסגרת שירות לתושבי ירושלים ?

    • admin הגב

      שלום מיכל
      למיטב ידיעתי אין לעירית ירושלים מרכז לגשת"פ
      לגבי עורך דין צרי איתי קשר בפרטי ואסייע לך בשמחה

השארת תגובה