פיצויים לנפגעי תאונת דרכים- פלת"ד

מי זכאי לפיצוי בגין תאונת דרכים?

במדינת ישראל כל מי שנפגע באירוע שנופל להגדרת "תאונת דרכים" זכאי לפיצוי. זהו אחד מהעקרונות החשובים של  " חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 " (פלת"ד) .

הזכאות לפיצוי אינה מותנית בשאלת הגורם שאשם בתאונת דרכים. לפיכך, נפגע שהיה אשם בתאונה, הדבר לא ישמש לחובתו בתביעתו לפיצויים על נזק שמוכר בחוק.

האם גם תלויים זכאים לפיצוי?

החוק קובע כי לא רק הנפגע זכאי לפיצוי אלא גם תלויים לכן במקרה של נפגע שחלילה נהרג בתאונה התלויים בו זכאים לפיצויים.

ממי מקבלים את כספי הפיצויים?

תשלום הפיצויים נעשה באמצעות חברת הביטוח שהנהג מבוטח בה.

מה קורה במקרה של העדר כיסוי ביטוחי או תאונת "פגע וברח"?

קיימת קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (תאגיד ציבורי) (קרנית) שתפקידה לפצות נפגעי תאונות דרכים, אם אינם יכולים לקבל פיצויים מחברת הביטוח בנסיבות הבאות:

• זהות הנהג הפוגע אינה ידועה.
  • הנהג הפוגע היה ללא ביטוח, או עם ביטוח שאינו מכסה את הנזק שנגרם לנפגע.
  • שר האוצר אישר את קבלת הפיצוי מהקרן לאחר שחברת הביטוח של הנהג לא יכלה לקיים את התחייבויותיה ומונה לה מנהל מורשה, בהתאם להמלצת הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון.
  • חברת הביטוח שהנהג מבוטח בה נמצאת בפירוק.

מהם הקריטריונים לגובה הפיצוי?

כשמדובר בפציעה כתוצאה מתאונת דרכים הקריטריוניים המרכזיים שילקחו בחשבון לקביעת גובה הפיצויים הם: גובה הנכות, גיל הנפגע, השתכרות טרם התאונה, פוטנציאל ההשתכרות העתידי, מידת הפגיעה באפשרויות התפקוד העתידיות ועלות טיפולים.

כשמדובר בתאונה שגרמה חלילה למוות, הקריטריונים המרכזיים שילקחו בחשבון לקביעת גובה הפיצויים הם: גיל ההרוג (אבדן תוחלת חיים), עיסוקו והשתכרותו טרם התאונה, התלות של מבקש הפיצוי בהרוג ומידת הפגיעה של קרובי משפחת ההרוג.

רוצים ייצוג המותאם עבורכם? השאירו פרטים ועו"ד אסתי וייסלר תחזור אליכם בהקדם.

האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי