מס רכישה 2022

רכישת דירה למגורים מחייבת לשים לב לעלויות שנלוות למחיר הדירה. בין היתר יש לשים לב למס רכישה ולבחון האם יש חובה לשלם אותו או לא. אם אתה רוכש דירה בשנת 2022 אתה מחוייב בפחות מס רכישה. אתה גם יכול  לקבל פטור מתשלום המס בקניה של דירה במחיר של כמליון ושמונה מאות אלף ₪.

מהו מס רכישה?

מס רכישה הוא מס שהמדינה גובה ממי שרוכש נכס נדל"ן מכל סוג שהוא למשל: מגרש, חנות, דירה. מס הרכישה מחושב באחוזים מעלות הנכס. בנוסף גובה האחוזים תלויה בסוג הנכס שקונים. כך למשל מס רכישה על מגרש שונה ממס רכישה על דירה.

לפעמים ניתן לקבל פטור מתשלום המס או לשלם מס מופחת.

ייצוג נחוש

במה שונה מס רכישה על קניית דירת מגורים?

התשלום שנדרשים לשלם למדינה בקנית דירה מחושב באחוזים מעלות הנכס.  לפעמים ניתן לקבל פטור מתשלום המס ולפעמים ניתן לשלם מס מופחת.

הפטור מתשלום המס תלוי במחיר הדירה וגם במספר הדירות שיש לקונה.

כמה משלמים בקנית דירה ראשונה?

אתה לא תשלם מס אם אין לך דירה נוספת והדירה שאתה רוכש עולה פחות ממליון ושמונה מאות אלף ש"ח. אתה תשלם מס בקניה של דירה בסכום גבוה יותר אבל רק מהסכום שמעל למליון ושמונה מאות אלף ₪.

כמה משלמים ברכישה דירה נוספת?

אם אתה קונה דירה ולפי החוק יש לך כבר דירה אחת אתה לא זכאי לפטור מתשלום המס כי זה נחשב לרוכש דירה להשקעה. אתה תשלם מס החל מהשקל הראשון של מחיר הדירה. אתה תשלם מס בשיעור שבין 8% ל 10%, תלוי במחיר הדירה.

כמה תשלם ברכישה של דירה יחידה בשנת 2022?

מי שרוכש דירת מגורים יחידה החל מיום 16.1.22 ועד ליום 15.1.23מחוייב במס לפי השווי.

עד  כמליון ושמונה מאות ש"ח לא משלמים מס. מסכום של כמליון ושמונה מאות ש"ח ועד לכשני מליון מאה וחמישים ש"ח משלמים מס בשיעור של  3.5%.בסכומים גבוהים יותר המס הוא בין 8% ל 10%

כמה תשלם בקניה של דירה שניה ומעלה?

מס רכישה לדירות להשקעה הינו מהשקל הראשון. בדירה שמחירה עד לכחמישה מליון וחמש מאות אלף ש"ח המס הינו בשיעור של   8% . משלמים 10% מס לדירות יקרות יותר.

האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי והשימוש בו הינו באחריות המשתמש

השארת תגובה