ביטול חוזה שכירות לדירת מגורים באופן חד צדדי

האם ניתן לבטל חוזה שכירות של דירת מגורים ?

חוזה שכירות כמו כל חוזה אחר ניתן לביטול. בדרך כלל כדי שתקום זכות לביטול חוזה צריכה להתקיים עילה הנעוצה בהפרת החוזה על ידי הצד השני או עילה בכריתת החוזה כגון: טעות, הטעיה, עושק וכפיה.

התיקון לחוק השכירות והשאילה התשל”א-1971 מאפשר לבטל חוזה שכירות של דירת מגורים גם ללא הפרה וזאת בהתאם לאמור בסעיף 25יג לחוק.התיקון גם יוצר הסדרים מיוחדים לענין תיווך.

מה צריך כדי לבטל את חוזה השכירות?

הזכות לביטול החוזה באופן חד צדדי, וללא הפרה של הצד השני, צריכה להתבסס על סעיף בהסכם השכירות המעגן את הזכות. בנוסף, חובה שהזכות לביטול תנתן לשני הצדדים באופן שווה. כלומר, אם המשכיר מציין בחוזה כי הוא זכאי לבטל את החוזה גם ללא הפרה של השוכר, חובה שיהיה בחוזה סעיף שמקנה לשוכר זכות שכזו.

חשוב! סעיף המקנה זכות ביטול לשוכר אינו מחייב סעיף המקנה זכות ביטול למשכיר.

מה לגבי הודעה מוקדמת לפני הביטול?

משכיר שרוצה לבטל את החוזה מחוייב לתת על כך הודעה לשוכר לפחות  90 יום מראש. שוכר שרוצה לבטל את החוה צריך להודיע על כך לפחות  60 יום מראש.

מה קורה כשאין סעיף ביטול בחוזה?

אם אין בחוזה השכירות סעיף ביטול יהיה ניתן לבטלו רק במקרים הרגילים ולא יהיה ניתן לבטלו ללא עילה מוצדקת.

יש עוד תנאים לביטול חד צדדי?

ביטול חד צדדי אפשרי במקרה שמדובר ב:

חוזה שכירות דירה למגורים

תקופת השכירות הינה מעל 3 חודשים ופחות מ 10 שנים

דמי השכירות החודשיים אינם עולים על 20,000 ₪

הדירה אינה בבית מלון, אינה דירת נופש אינה דירה שחוק פיקוח מעונות חל עליה, אינה במעונות סטודנטים/עובדים,אינה דיור מוגן ואינה דירה שחוק הגנת הדייר חל עליה

חשוב!

ניתן לשנות את תקופת ההודעה רק באופן המיטיב עם השוכר או שמדובר בצדדים בעלי קרבת משפחה: בן זוג, אח, אחות, הורה, הורי הורה, צאצא, או צאצא של בן הזוג, ובן זוג של כל אחד מהם. לכן אם המשכיר והשוכר הם קרובי משפחה ניתן לתת התראה קצרה מזו הקבועה בחוק בתנאי שיש סעיף מפורש בחוזה המאפשר זאת.

רוצים לדעת עוד? מחפשים עו”ד נדל”ן? השאירו פרטים  ועו”ד אסתי וייסלר תחזור אליכם בהקדם!

המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד